RSS

Kar Paleti-Zinciri İşe Yarıyormu ?

9 31 Aralık 2015 ~ laleblog — Otomobil

plastik kar zinciri

 

İstanbulda aniden bastıran yoğun kar yağışı yüzünden bugün trafik magdurlarından birisi de ben oldum, sabah işe giderken epey sıkıntılar yaşadım :) her ne kadar zor  olsada aracından vazgeçemeyenlerdenim, ihtiyacımdan dolayı kar zinciri araştırırken, internette plastik kar zinciri ya da kar paleti adıyla pek portatif gözüken bir sistem gördüm. Hele youtube de videolarını izleyince çok hoşuma gitti, internette biraz araştırdım ve  bulunduğum yere yakın olduğu için hemen aksaraya gidip resimde gördüğünüz ürünü büyük bir hevesle aldım.

Yazının devamı…

Etiketler:

Farlara Röle Taktırmak ?

3 28 Aralık 2015 ~ laleblog — Otomobil

Fiat uno ya bindiğim dönemlerde aracımın farlarındaki zayıflığı farketmemek imkansızdı. Öyle ki akşamları hiç göremiyorum desem yeridir, yani farların bana hiç bir faydası yoktu :) önce ampullerdendir dedim ve her iki ampulude değiştirdim ama yine de nafile hiç bir faydası olmadı. Sonrasında fan için elektrikçiye gittiğim bir gün de durumu kendisine anlattım, epey yaşlı ve tecrübeli birisiydi; ve bana aynen şunu söyledi; eskiden tofaş araçlarını ya da renault araçları yeni alanlar direk bize gelir farlara röle bağlardık dedi, istersen seninkinede bağlayayım mükemmel olur dedi. Önce tereddüt ettim, acaba işime yararmı diye.

Yazının devamı…

Etiketler:

Radyatör Onarıcı İşe Yararmı ?

21 Aralık 2015 ~ laleblog — Otomobil

Peugeout 106 aracımda çok yoğun biçimde su eksiltme vardı, kaputu açıp baktığımda radyatörün plastik olan tarafında küçük ince bir çatlaktan sızıntı olduğunu gördüm, hatta paslı su arabamın ön panelini sapsarı yapmıştı. Hemen tamcime gittim, radyatöründe çatlak var ve plastik olduğu için tamiri mümkün değil, radyatör bitmiş artık değiştirmemiz gerek dedi. Parçacıya gittim yan sanayi radyatör 110 TL, orjinali 220 TL olduğunu belirtti.

Yazının devamı…

Etiketler:

Arabamın kaloriferi ısıtmıyor ?

2 18 Aralık 2015 ~ laleblog — Otomobil

Bugün kış mevsimi soğuk yüzünü epeyce göstermeye başladı, ve aracımın kaloriferini açtığımda aracın içi buz gibi oldu çünkü kalorifer soğuk üflüyordu, herşey normaldi ama kalorifer sıcak üflemiyor aksine aracın içini normalden daha da soğuk yapmıştı.

Aklıma bir çok şey geldi acaba sıcak ve soğuğu ayıran buton mu bozuk ya da conta mı yanık veya lpg takılırken kalorifer hortumları yanlış mı takıldı ? Hemen oto elektrikçisinin yolunu tuttum, usta biraz inceledikten sonra, kalorifer peteğinin tıkalı olduğunu, cihaza bağlayacağını söyledi, eğer cihazla açılırsa 135 tl olduğunu açılmazsa sadece ilaç ücreti alacağını (50 tl), söyledi, ha bir de kalorifer peteğinin patlama ihtimalinin olduğunu da söyledi, bir de kesin yöntemin torpido nun sökülmesini ve peteğin o şekil temizlenmesi gerektiğini ücretinin de 400 tl olduğunu aktardı sağolsun. Usta o kadar umutsuz du ki yaptrmak istemedim :) gerçekten moralimi bozdu :)

Yazının devamı…

Etiketler:

Hangi Taşeronlara Kadro Gelecek ? Son Dakika ?

17 Aralık 2015 ~ laleblog — Genel

  Bir kamu çalışanı olarak bu konuda bir şeyler yazmak istiyorum. Hükümetin 3 aylık planları arasında yer alan Taşeronlara kadro vaadi yavaş yavaş şekillenmeye başlıyor. E tabi bu süreçte haliyle her kafadan bir çok ses çıkmaya başladı bile. Bende bir ses çıkartayım dedim :) uzun süredir kamu da çalışan bir personel olarak bence bu kadro kurumlardaki asıl işi yapan yani memurun yapması gereken işi yapan herkese gelecek.

Yazının devamı…

Etiketler:

Airbag Tamiri Olurmu?

17 Aralık 2015 ~ laleblog — Otomobil

Araçlarımızın en hassas fakat olmazsa olmaz parçalarından birisi de direksiyon göbeğinde bulunan ya da aracımızın iç aksamında çeşitli yerlerinde bulunan hava yastıklarıdır. Kaza anında açılır ve belki bizi ölümden kurtarır yani bir nevi hayat kurtarıcı. Peki hava yastıklarımız patlayınca ne yapabiliriz?

Yazının devamı…

Etiketler:

Megane HB 1.4 Nasıldır ? Alınırmı ?

2 09 Aralık 2015 ~ laleblog — Otomobil

  Renault Megane HB 1.4 Aracımı 8 ay kullandım. Araç Authentique serisiydi 2005 modeldi. Özellik olarak oldukça tatmin edicidir. 6 adet havayastığı, Abs, Klima, kartlı çalıştırma, start stop tuşu gibi özelliklere sahip. Donanım standartların biraz üzerinde olduğu için kasa, motora biraz ağır oluyor gibi, sanki 1.6 sı idealmiş gibi düşündürüyor. Fakat aracın en beğendiğim özelliği ses izolasyonuydu. Camları kapatınca sanki hiç ses yokmuş gibi mükemmel bir sürüş keyfi sunuyordu.

Yazının devamı…

Etiketler:

Düğün Dernek 2 Film Eleştiri

9 07 Aralık 2015 ~ laleblog — Sinema

Ahmet Kural ve Murat Cemcir e kocaman bir alış diye başlamak istiyorum söze :) Düğün Dernek 2 gerçekten Türkiye mizahı için örnek filmlerden biri olmuş. Sıfır küfür sonsuz kahkaha için bir kez daha teşekkür ediyorum.

Sinema sever küçük büyük herkesin gitmesi gereken bir film olduğunu düşünüyorum, küçük büyük herkesin diyorum çünkü küçüklerinde izlemesinde bir sakınca görmüyorum aksine öğrenecekleri çok şey var diyorum. Bugün itibariyle ani üçüncü gününde 1.357.000 kişinin izlediğini öğrendim zaten oyuncu kalitesiyle, kurgusuyla, küfürsüz mizahıyla bir komedi filminin nasıl olması gerektiğini anlatan iyi bir örnek olmuş. Salonda gülmeyen tek bir kişi yoktu diyebilirim sanırım  bunun için ayrı bir alkışı hak ediyorlar.

Hani derler ya yayında ve yapımda emeği geçen herkese teşşkürler diye işte aynen öyle.

Yazının devamı…

Etiketler:

Düğün Dernek 2 Sünnet Film Eleştiri-Yorum

4 07 Aralık 2015 ~ laleblog — Sinema

Düğün Dernek 2 Sünnet Filmini Airport Sinemalarında dün (06.12.15) izleme şansı buldum. Öncelikle tüm kadronun kocaman bir teşekkürü hakkettiğini belirteyim. Çünkü uzun zamandır sinema salonunda bu kadar gülmemiş eğlenmemiştim. Tüm salon, filmin başından sonuna kadar aralıksız kahkaha attı desek yeridir herhalde. Murat Cemcir ve Ahmet Kural a ayrıca şükranlarımı sunuyorum.

Yazının devamı…

Etiketler:

Çekip Gitmek …

bir 06 Aralık 2015 ~ laleblog — Genel

Hani derler ya heyheylerim üstümde bugün… Nedensiz yere can sıkıntısı. Bazen her şey üstüne üstüne gelir gibi hissedersin. İşte o anda bavulunu toplayıp hiç tanımadığın, hiç bilmediğin bir yere gidip, hiç tanımadığın yaşlı bir teyzeye baştan sona anlatmak istersin herşeyi, baştan sonra dökmek istersin içindeki tüm kırıntıları.

Gözlerini lavanta kokulu yatakta açmak istersin, etrafın tamamen yemyeşil olsun, yeşillikle kaplı olsun istersin ve zeytin, mis gibi zeytin yağına batırmak istersin ekmeğini sanki bütün derdini alıp götürecekmiş gibi. Sonra Edip’leri, Turgut’ları , Nazım’ları okumak istersin, hepsi o kadar iyi abiler ki bazen özledim diyemezsin Nazım okuyorum dersin.  Sanki onları okudukça omuzunda Nazım’ın elini hissedip neden üzgünsün deyişini duyarsın.

Yazının devamı…

Etiketler:

Sonraki Sayfa »

Sperm Kalitesini Arttıran Yiyecekler